Liget Műhely - szellemi üzem - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ligetmuhely.blog.hu/2012/01/11/varga_daniel_maskent_ugyanaz/full_commentlist/1#c37903572
Válasz erre: Varga Dániel - MÁSKÉNT UGYANAZ
2019-12-01T23:12:44+01:00
2019-12-01T23:12:44+01:00
Warga Marcell
http://blog.hu/user/844588
Szép.
https://ligetmuhely.blog.hu/2011/01/10/nemeth_balint_konyhanyelv/full_commentlist/1#c31961339
Válasz erre: Németh Bálint - KONYHANYELV
2016-12-14T20:06:14+01:00
2016-12-14T20:06:14+01:00
Flórián Miléna
http://blog.hu/user/1047020
Ez jó volt... :)
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat/full_commentlist/1#c26017361
Válasz erre: pályázat | ESSZÉPÁLYÁZAT
2015-02-05T10:15:40+01:00
2015-02-05T10:15:40+01:00
csd79
http://blog.hu/user/742349
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat?full_commentlist=1#c26017289" class="reply_nick_521401" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26017289 );">@Ligetlakó</a>: Köszönöm!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat/full_commentlist/1#c26017289
Válasz erre: pályázat | ESSZÉPÁLYÁZAT
2015-02-05T10:08:28+01:00
2015-02-05T10:08:28+01:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat?full_commentlist=1#c26016815" class="reply_nick_742349" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26016815 );">@csd79</a>: Kedves Diána, igen, még aktuális, szeretettel várjuk! Horgas Judit
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat/full_commentlist/1#c26016815
Válasz erre: pályázat | ESSZÉPÁLYÁZAT
2015-02-05T09:19:29+01:00
2015-02-05T09:19:29+01:00
csd79
http://blog.hu/user/742349
Kedves Judit,<br />
<br />
csak a napokban szereztem tudomást a pályázatról. Érdeklődni szeretnék, hogy aktuális-e még? Látom, hogy a 2014/15-ös tanévre szól és hogy a beadási határidő folyamatos, de szeretnék biztosra menni.<br />
<br />
Köszönettel és tisztelettel: Csíkos Diána
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/12/23/birtalan_ferenc_pronto/full_commentlist/1#c25576947
Válasz erre: Birtalan Ferenc – PRONTO
2015-01-02T10:16:22+01:00
2015-01-02T10:16:22+01:00
KozáknéZsuzsa
http://blog.hu/user/888533
Nagyon tetszik!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/12/14/meghalt_r_varkonyi_agnes/full_commentlist/1#c25406179
Válasz erre: ELHUNYT R. VÁRKONYI ÁGNES
2014-12-15T13:03:29+01:00
2014-12-15T13:03:29+01:00
Krisztina Szalay
http://blog.hu/user/815258
Csodálatos tanárunk volt. A "jelentékeny, eredeti gondolkodó, megbízható tudós" jellemzést fájóan kevésnek érzem. Generációja fényes csillaga volt, sokszor nehéz körülmények közt, az igazi elismerést sokáig nélkülözve, ragyogó, nagy életművet hozott létre. Köszönöm a sorsnak, hogy ismerhettem és hogy a barátságával tisztelt meg. Nyugodjék békében.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/12/14/meghalt_r_varkonyi_agnes/full_commentlist/1#c25401501
Válasz erre: ELHUNYT R. VÁRKONYI ÁGNES
2014-12-14T21:38:28+01:00
2014-12-14T21:38:28+01:00
kicsiarakas.cafeblog.hu
http://blog.hu/user/937481
Nagyon szerettem, nagyon tiszteltem, sokat tanultam tőle az egyetemen. Nyugodjék békében, részvétem a családnak.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/10/02/palyazat_mas_terben/full_commentlist/1#c25026535
Válasz erre: pályázat | MÁS TÉRBEN
2014-11-09T08:51:33+01:00
2014-11-09T08:51:33+01:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/10/02/palyazat_mas_terben?full_commentlist=1#c25023473" class="reply_nick_771049" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 25023473 );">@marha2</a>: Használható művésznév is, nem vagyunk adóhivatal.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/10/02/palyazat_mas_terben/full_commentlist/1#c25023473
Válasz erre: pályázat | MÁS TÉRBEN
2014-11-08T19:44:05+01:00
2014-11-08T19:44:05+01:00
marha2
http://blog.hu/user/771049
A szerzői névnek a polgári névvel azonosnak kell lennie, vagy használható a művésznév is, ha el akarjuk kerülni a nyilvánosságot?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/10/02/palyazat_mas_terben/full_commentlist/1#c24981183
Válasz erre: pályázat | MÁS TÉRBEN
2014-11-05T09:04:34+01:00
2014-11-05T09:04:34+01:00
Bojár
http://blog.hu/user/840480
Hű-Ha!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat/full_commentlist/1#c24692879
Válasz erre: pályázat | ESSZÉPÁLYÁZAT
2014-10-09T21:25:41+02:00
2014-10-09T21:25:41+02:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Kedves Kitti,<br />
mivel az egyetemi oktatója ajánlásával kell beküldeni az esszét, ha teljesen más tárgyakat tanul, ezt valószínűleg nem tudja mellékelni. Azt javaslom, küldje el a pályázattól függetlenül az írását, amit meg szeretne mutatni nekünk, szeretettel várjuk a szerkesztőség postacímén, és gyorsan válaszolunk, ha megad egy e-mailcímet.<br />
<br />
Üdvözlettel, Horgas Judit
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/17/palyazat_esszepalyazat/full_commentlist/1#c24692723
Válasz erre: pályázat | ESSZÉPÁLYÁZAT
2014-10-09T21:08:19+02:00
2014-10-09T21:08:19+02:00
FantasyGirl
http://blog.hu/user/394813
Tisztelt Horgas Judit!<br />
<br />
Jól értem, hogy az akadály, hogyha én gazdaságinformatikus szakra járok (mely se nem művészeti, se nem társadalomtudományi), épp hogy csak hobbi szinten szeretek részt venni az irodalmi szinten?<br />
<br />
Üdvözlettel: S. Kitti
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/09/20/remenyi_tibor_remenykedok/full_commentlist/1#c24514691
Válasz erre: Reményi Tibor – REMÉNYKEDŐK
2014-09-20T13:17:32+02:00
2014-09-20T13:17:32+02:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Respect!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/07/27/retro-liget_novotny_gergely_parkak/full_commentlist/1#c24046531
Válasz erre: Retro-Liget | Novotny Gergely – PÁRKÁK
2014-08-04T09:21:05+02:00
2014-08-04T09:21:05+02:00
Kállay Kotász Zoltán
http://blog.hu/user/535895
Csodálatos, ahogy a leggátlástalanabb szürreális nagyvonalúsággal (álom-logikával?) egymásba kapcsolódnak terek, idők, tudatállapotok, hogy a fanyar, novotnys taoista létbölcseletben csapódjanak le.
https://ligetmuhely.blog.hu/2012/12/11/kotasz_zoltan_a_suru_filler_kora/full_commentlist/1#c23306492
Válasz erre: Kállay Kotász Zoltán – A SŰRŰ FILLÉR KORA
2014-06-17T17:44:16+02:00
2014-06-17T17:44:16+02:00
Kállay Kotász Zoltán
http://blog.hu/user/535895
Rum Attila művészettörténész a blogjában nagyon világosan leírja a problémát, amire én itt csak utaltam:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://rumnaplo.blog.hu/2014/06/10/8000_problemas_kep_a_vateran#comment-form">rumnaplo.blog.hu/2014/06/10/8000_problemas_kep_a_vateran#comment-form</a>
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/06/11/retro-liget_handi_peter_retro_toll/full_commentlist/1#c23255730
Válasz erre: Handi Péter – RETRO TOLL
2014-06-12T08:28:32+02:00
2014-06-12T08:28:32+02:00
nominativus (törölt)
http://blog.hu/user/871976
2006 óta őrzöm ezt a megerősítő gondolatot Szabados György és Molnár Csaba RÁÉRŐ IDŐ c. beszélgetéséből <a rel="nofollow" href="http://www.terasz.hu/terasz.php?id=irodalom&page=cikk&cikk_id=10549">www.terasz.hu/terasz.php?id=irodalom&page=cikk&cikk_id=10549</a><br />
<br />
"Oroszországban – ezt közvetlenül a helyszínről tudom – az akadémikusoknak egy része elhatározta, hogy a továbbiakban egymással csak kézírásban fognak kommunikálni, mert ha mindent számítógéppel írnak, akkor a kézírást irányító agyi működés elgyengülésével az agyuk, agyunk elképesztően gazdag része ki fog üresedni, de legalábbis elsatnyul. Ennek a lehetséges „vákuumnak” az igazi következményeiről, bár sejtjük, de még nem tudunk semmit. Egy olyan korban, amikor az emberben lévő isteni rokonságból fakadó dolgok kezdenek lassan kikopni, a zene, mint ahogy a kézírás is, egy olyan kapcsolódás a legmagasabb minőségek otthonához, eredetéhez, amely nélkül azt kell, hogy mondjam végleg felfoghatatlanná válik az a bizonyos időtlen idő bennünk."
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/05/18/buth_emilia_feher-hollo/full_commentlist/1#c22978378
Válasz erre: Búth Emília – FEHÉR HOLLÓ
2014-05-18T21:35:05+02:00
2014-05-18T21:35:05+02:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Szép!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/05/29/szitakoto_vers-_es_meseiro_tabor_596/full_commentlist/1#c22717757
Válasz erre: SZITAKÖTŐ Vers- és Meseíró Tábor [2014]
2014-04-27T22:12:41+02:00
2014-04-27T22:12:41+02:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Hű, ez nagyon jó! Panninak már van is ötlete! :)
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/03/06/horgas_bela_nem_semmi_mesek_234/full_commentlist/1#c21875697
Válasz erre: Horgas Béla – NEM SEMMI MESÉK [12]
2014-03-10T18:51:20+01:00
2014-03-10T18:51:20+01:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Befejezéshez ért a - számomra oly kedves - Nem semmi mesék.Mindig türelmetlenül vártam a folytatást és most,hogy vége kissé szomorú lettem,pedig örülök,hogy sikerült véghez vinni a kitűzött feladatot (ebben nem is kételkedtem),mégis...a véglegesség,ami egyben űrt is hagy maga után.<br />
Most,hogy minden rész együtt van,külön élmény egybefüggően hangosan fölolvasni (időnként botladozik a nyelv /"Cs"/,de végül csak sikerül).<br />
Nagyszerű az indítás,csodás a folytatás! A fölruházott,megszemélyesített hangzókkal a költő finoman szőtte művébe gondolatait,életérzéseit,amelyek hol gyöngéden ironikusak,hol szókimondóan gúnyosak,hol kedveskedőn évődők,mosolyra fakasztók,(már-már táncra perdülők).Aztán ott van a gyönyörűen megkomponált természeti kép a "G és Gy" kapcsán! Nagyon tetszik a "Hangsúlyhalászat",hisz horogra akadt valamennyi hangzó.Csúfolódón humoros a jajgató "J". Az "R" hangzó háborús emlék idézője.Egy pozitív tapasztalás Tájkép címmel a "T" hangzóért.Pompás vers született a nem kedvelt "TY"betűvel. "Ú" a vissza-visszatérő fájdalom tényszerű ritmusban... "V" hangzó, - Varázslataim címmel megkapó iróniával mondja el öltözködési képességeit.<br />
Nagyon szép és megható a záró vers, Egy piaci padon címmel...<br />
Szívből gratulálok ehhez a nem semmi munkához, - számomra nagy örömet jelent...<br />
Kiss Juli
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/20/palyazat_sotetben_a_hangok/full_commentlist/1#c21863836
Válasz erre: pályázat | SÖTÉTBEN A HANGOK
2014-03-08T19:34:46+01:00
2014-03-08T19:34:46+01:00
fecsegőposzáta
http://blog.hu/user/855380
Nekem külön tetszik egyébként. Pont hogy nem árt néha kivonnunk magunkat az elektronikus dolgok alól. Túl sok már.Aki el akarja küldeni a művét az kibírja azt a pár száz forintot.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/02/22/konyv_buth_emilia_szakalla_volt_kender/full_commentlist/1#c21817696
Válasz erre: könyv | Búth Emília – SZAKÁLLA VOLT KENDER
2014-03-03T03:56:40+01:00
2014-03-03T03:56:40+01:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Mindig nagyszerű érzés,amikor a kezünkben tarthatunk egy-egy új könyvet,amelyen még érződik a nyomdafesték szaga.<br />
Most Búth Emília - a nyomdából a napokban kikerült - mesés kötete fekszik az asztalomon<br />
Szakálla volt kender címmel.Gyönyörű a borító,olvasásra csábító és én meghatott örömmel olvasgatom ezeket a valós meséket,nézegetem Pap Kata nagyszerű rajzait,amelyek jól tükrözik a történetek lényegét.<br />
Búth Emília környezetében minden megelevenedik - a lakásban a polcokon heverő tárgyak (régi emlékek őrzői),a kert,<br />
az udvar növényei,fái (talán még most is él<br />
egy az égig érő fenyők közül).Igaz a tó is,<br />
a kockató.Valaha gyerekzsivaj (kacagás,<br />
sírás) verte föl a csendet,mára közülük <br />
többen szülők lettek.<br />
Abban bízom,hogy ezek a csodás történetek mindazok szívét megérintik,akik<br />
olvassák.Elképzelem,ahogyan a szülő,<br />
nagyszülő vagy más felnőtt fölolvassa a <br />
gyerekeknek és közben megbeszélik.<br />
Közösen keresik a választ a mesék végén<br />
föltett kérdésre.<br />
Észrevétlenül tanít,gondolkodásra serkent,<br />
beszélgetésre ösztönöz.Rámutat arra,hogy<br />
egy-egy kifejezés hány más szóval helyettesíthető,hogy mennyire fontos a <br />
természetre figyelni,az évszakok hogyan<br />
hatnak a növényzetre,hogy minden összefüggésben van egymással.Megkapó<br />
történettel mondja el hogyan fogadjuk el a <br />
másságot,önmagunkat,hogy sok minden<br />
nézőpont kérdése,hiszen az azonosnak <br />
tűnő dolog - tárgy,személy - csupán látszólag egyforma.<br />
Minden történet csodásan vall a szeretetről,a barátságról,a törődésről...<br />
<br />
Köszönet a Liget Műhelynek ezért a nagyszerű kiadványért,ahol a fő cél mindenkor az igényesség.<br />
A januári folyóiratban az örökké gyötrődő<br />
mindig tenni akaró Levendel Júliától olvastam egy cikket,Ezen a barkácsolt<br />
őrhelyen címmel - nagyon tetszett!<br />
Muszály idéznem az utolsó mondatrészt.:<br />
"lélegezz és lépj nyugodtabban... gondolj<br />
arra,hogy ebben a ligetben biztosan nem<br />
tévedünk el."<br />
Kiss Juli
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/20/palyazat_sotetben_a_hangok/full_commentlist/1#c21801662
Válasz erre: pályázat | SÖTÉTBEN A HANGOK
2014-02-28T16:39:39+01:00
2014-02-28T16:39:39+01:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Alkibiadész@ Azért fogadunk el csak postai úton pályázatokat, hogy szűrjük a jelentkezőket a komolyságuk szerint. Így általában csupán 4-500 pályamű érkezik, ám ha egyetlen gombnyomást kellene belefektetni, valószínűleg a sokszorosát kapnánk. Úgy gondoljuk, akinek fontos, hogy elolvassuk a művét, attól elvárható ez a csekély áldozat, továbbá így nem folyik ki a szerkesztők szeme. Annyira.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/20/palyazat_sotetben_a_hangok/full_commentlist/1#c21801112
Válasz erre: pályázat | SÖTÉTBEN A HANGOK
2014-02-28T15:19:18+01:00
2014-02-28T15:19:18+01:00
Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu]
http://blog.hu/user/120189
Értékelendő próbálkozás, de a xxi-ik században már elektronikus formában is illene elfogadni pályázatokat...
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/02/22/konyv_buth_emilia_szakalla_volt_kender/full_commentlist/1#c21743263
Válasz erre: könyv | Búth Emília – SZAKÁLLA VOLT KENDER
2014-02-23T12:11:06+01:00
2014-02-23T12:11:06+01:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Nagyon szép lett! :) Remélem, hogy minél több kisgyerekhez eljut.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/02/20/z_karvalics_laszlo_alom_es_ebredes_a_pinceben/full_commentlist/1#c21742783
Válasz erre: Z. Karvalics László – ÁLOM ÉS ÉBREDÉS A PINCÉBEN
2014-02-23T11:04:12+01:00
2014-02-23T11:04:12+01:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
"Hogy legyünk hűek (minél autonómabb) önmagunkhoz." - örök dilemma!
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21502326
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-25T18:40:17+01:00
2014-01-25T18:40:17+01:00
Noname Watanabe
http://blog.hu/user/235489
Teljesen mindegy, hogy Orbán vagy Gyurcsány vagy Mesterházy - a mai magyar politikai elit atombarát. Jobbiktól Munkáspártig.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21493787
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T13:37:20+01:00
2014-01-24T13:37:20+01:00
Válasszunk
http://blog.hu/user/843950
A postban több tucat durva csúsztatás van. Az egyik legfontosabb szempont az, hogy az egyeztetés hiányáról beszélt. Nem pusztán a 2009es döntést fogom említeni, vagy éppen az azt megelőző szakmai vitát, ami kapcsán eldőlt: Atomerőmű kell.<br />
<br />
Nem csak azt fogom megemlíteni, hogy erről Putyinnal is régóta tárgyalunk, és az egyes reaktor típusok összehasonlítása is megtörtént.<br />
<br />
Nem csak azt említem meg, hogy ahhoz, hogy Paks I leállítására biztosan kész legyen Paks II egy esetleges komolyabb csúszással is számolni kell, és a két erőmű párhuzamos üzemeltetése a tervben ennek köszönhető. Így a túlzott centralizáció vádja baromság (ebben az időben amúgy lehet exportra termelni).<br />
<br />
Ezzel pedig a diverzitás és specializáció kérdésében is kiderül, hogy mégsem úgy van a dolog ahogy a post leírja. Ez pedig gond. Mert így az itt leírtak megalapozatlanok. Ellenben az energiahordozókban szegény országok sokszor figyelmen kívül hagynak bizonyos energiaforrásokat. Nem véletlenül. Mellesleg a természeti példák kapcsán javaslom a természetes szelekció átgondolását. <br />
<br />
A szélsőséges diverzitás elleni ellenérvként mondjuk: Miért nem jó élőhely Magyarország a jegesmedvének vagy az oroszlánnak kérdés megértését. <br />
<br />
A specializáció kapcsán viszont könnyű felismerni, hogy a következő erőmű csere nem örökli meg a mostani specializációnkat, így a specializáció evolúciós hátrányai energetikai hálózatokra nem vonatkoztathatóak. Bezzeg az előnyei igazak lehetnek. <br />
<br />
Megjegyzem a gazdaságban pl. a monokultúra a hatékony sokszor. Lásd egységes járműparkok...<br />
<br />
A rendszerszemlélet kapcsán fontos megemlíteni, hogy az átszervezést pont Paks pótlásának elmaradása, vagy a drasztikusan más módon való pótlás jelentené. <br />
<br />
De például azt is meg kell említeni, hogy a rendszer szintű tervezés pont az erőművi kapacitások bővítése mellett szól. Ugyanis a helyi energia "termelés" (belső égésű motor, gázfűtés) helyett az erőműben, tisztábban megtermelt áram felhasználása (elektromos autó, villanymozdony, hőszivattyú, napkollektorokhoz szükséges közeg keringetését végző szivattyúk) az a rendszer szintű változás amihez Paksot igazítani kell. <br />
<br />
Azaz Paks cseréje kapcsán, ha a teljes erőművi hálózatot nem akarjuk átgondolni, pont olyan arányban kell nagyobb erőművet építeni, amilyen arányban az áramfogyasztásunk nőt / nőni fog. <br />
<br />
Ez pedig a bővítés szükségességéről szóló döntés, a szóba jöhető reaktor típusok leszűkítése kapcsán már megvizsgált dolog. A mostani elvi döntés pedig minimális változást hozott. <br />
<br />
Lásd még: <a rel="nofollow" href="http://valasszunk.blog.hu/2014/01/24/holnap_tuntetes_paks_kapcsan">valasszunk.blog.hu/2014/01/24/holnap_tuntetes_paks_kapcsan</a>
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21493383
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T12:42:17+01:00
2014-01-24T12:42:17+01:00
A megvalósult amerikai ólom..
http://blog.hu/user/847402
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21491447" class="reply_nick_150853" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21491447 );">@HunMag</a>: Hi-hi, mintha nem lenne elég plutónium a birtokukban a szétszedett, hatástalanított atomfegyverekből.<br />
Plutóniumot egyébként is szaporítóreaktorokban szokás tenyészteni, nem pedig kiégett fűtőrudakból kinyerni.<br />
A kiégett uránt egész másra használják.Rendkívül nagy ugyanis a fajsúlya. Az amerikai hadsereg páncéltörő lövedéket készít belőle tankjai számára, ezenkívül az A10-es harckocsivadász repülők gépágyúlövedékeinek feje is ebből készül.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491447
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T08:23:40+01:00
2014-01-24T08:23:40+01:00
HunMag
http://blog.hu/user/150853
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488111" class="reply_nick_559041" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488111 );">@kamuregélő</a>: 4. pont, azért viszik el a kiégett fűtőelemeket, mert PLUTÓNIUMOT tartalmaz, <br />
PLUTÓNIUM - ATOMFEGYVER érted....
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491414
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T08:16:10+01:00
2014-01-24T08:16:10+01:00
HunMag
http://blog.hu/user/150853
Ligetlakó: azért akadnak lyukak az érveidben...<br />
<br />
" Nyilvánvaló mértéktelenség, hogy (a hírek szerint) Paks a bővítés után a hazai elektromos energia 80%-át adná. "<br />
<br />
- téves "hírek", ugyanis az első 2 blokkot ugyanakkor le kell zárni...<br />
<br />
" Az energia-ellátásra is érvényes, hogy a „monokultúra” sérülékeny. Energiahordozókban szegény ország nem teheti meg, hogy elektromos energia-termelését egyetlen vágányra állítja, s nem foglalkozik az áram további forrásaival (hőerőmű, vízienergia, napenergia, biomassza stb.). "<br />
<br />
hőerőmű, biomassza - felejtsd el, a széndioxid kibocsátási kvóták eladásával<br />
sikerült a széndioxid kibocsátási lehetőségeket minimálisra " elk...ni, nem kisit, nagyon...)<br />
<br />
vízienergia - sík területen ???, a bősi erőmű káros hatásait és lehetséges katásait pontosan még ma sem ismerjük... <br />
<br />
szélenergia - ha állandóan fújna...<br />
<br />
napenergia - éjszakai áram ???<br />
<br />
a megújuló energiák tárolása, a meglevő rendszerhez való biztonságos illesztése még messze nem megoldott, ugyanaz a probléma, mint a villanyautónál, amíg az energiatárolás, forradalmian új akkumulátorok segítségével nem oldódik meg (talán a nanotechnológia itt is fog segíteni a későbbiekben) addig nincs valódi áttörés...<br />
<br />
Németország, aki az éllovas volt, épp most jelentette be, hogy jelentősen csökkenti a megújuló energia termelésből származó villamosenergia átvételi árát, nem hülye gyerekek, kezdenek rájönni, hogy a zöld álmodozás és való világ még nem mindig esik egybe...<br />
<br />
" népszavazás "<br />
<br />
ebben az ügyben ???<br />
<br />
amikor a tényleges szakembereknek sincs <br />
egységes véleménye, majd a zemberek eldöntik...<br />
<br />
na neee...<br />
<br />
együnk sz...rt, 10 milliárd légy nem tévedhet !!! <br />
<br />
ennél kisebb ügyben sem tudtak volna ésszerűen dönteni, vegyük csak az alkotmány ügyét, szerinted azok közül, akik mondjuk a régi alkotmányt bírálták, hány ezrelék olvasta el a szövegét, hallgatta a bal- és jobboldali megmondó hülye gyerekek idióta szövegét, és az alapján mondott véleményt...
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491378
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T08:06:28+01:00
2014-01-24T08:06:28+01:00
Mészáros Laci
http://blog.hu/user/622009
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21491269" class="reply_nick_811134" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21491269 );">@Nemzeti Dohányos</a>: <br />
<br />
a meghosszabbítás gazdasági kérdés, mert a procedúra nem drága, utána pedig jön a csövön az áram. csak meg kéne venni egy komolyabb hegyet Ausztriában, hogy betolhassuk a tízforintos éjszakai áramot egy szivattyús energiatározóba, majd onnan eladjuk csúcsidőben harmincért.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491363
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T08:03:43+01:00
2014-01-24T08:03:43+01:00
Mészáros Laci
http://blog.hu/user/622009
de ha titokban döntött, akkor honnan tudod, hogy hatástanulmány nélkül és felelőtlenül?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491339
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:55:17+01:00
2014-01-24T07:55:17+01:00
Nemzeti Dohányos
http://blog.hu/user/811134
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21489566" class="reply_nick_698477" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21489566 );">@Vizilabda</a>: Jobb lenne a lelkednek, ha a franciák bevállalnák 1500 milliárdért, hogy megnyerjék a tendert, majd a végén nyújtanák be a 4500 milliárdos számlát? Finnekkel ezt csinálták, következőt már az oroszok építik, tender nélkül.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491291
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:40:58+01:00
2014-01-24T07:40:58+01:00
Nemzeti Dohányos
http://blog.hu/user/811134
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488636" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488636 );">@Makkasz</a>: Ezek így leírva mindig olyan jók, csak amikor a megyénkben megépült az első kis pöcs, csak fűtésre való biomassza égető egy 10 ezres kisvárosban, a környék minden forrását felzabálta, és a szomszédos országból kellett végül importálni fát. Mert a kukoricaszár is addig hangzik olyan jól, amíg nem kéne kifizetni az értékének kétszeresét, hogy valaki elszállítsa az erőműig.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491282
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:36:25+01:00
2014-01-24T07:36:25+01:00
Nemzeti Dohányos
http://blog.hu/user/811134
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487917" class="reply_nick_778275" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487917 );">@zobod</a>: A palagázt azért lett érdemes kitermelni, mert nagyon megdrágultak a hagyományos források. Most viszont erősen lement az ára, kérdéses ez hogyan hat a még tervezési fázisban lévő (tehát drágább, mert a legolcsóbbal-legegyszerűbbel kezdtek) projectekre, Könnyen lehet, hogy a gáz ára 5-10 éves ciklusokban hullámvasutazni fog, ami PaksII 60 éves élettartamára egy a mainál jóval magasabb ÁTLAGÁRAT ad ki. Plusz a gázt mindig adott évben vesszük, ergo folyamatosan elinflálódva, a tőkekötlség viszont az elkövetkező tíz évben keletkezik, a törlesztés reálértéke folyamatosan csökken.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491280
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:33:50+01:00
2014-01-24T07:33:50+01:00
Nemzeti Dohányos
http://blog.hu/user/811134
"Lehet, hogy a megtermelt energia mennyiségéhez arányítva Paks kevésbé ártalmas, mint a visontai hőerőmű. "<br />
<br />
Energy Source Death Rate (deaths per TWh) <br />
Coal electricity – world avg 60<br />
Nuclear 0.04<br />
<br />
Gratulálok.<br />
<br />
"És akkor még nem beszéltünk az atomerőműből kikerülő veszélyes hulladékokról, hiszen azok sorsa is kérdéses."<br />
<br />
Egyrészt benne van a szerződésben, hogy visszaszállítják, amit ha megszegnek, akkor a hitel visszafizetését kockáztatják. Másodsorban addigra termelésbe állnak azok az erőművek, aminek a harmadik generációsok kiégett főtőanyaga lesz az üzemanyaga.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491269
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:29:35+01:00
2014-01-24T07:29:35+01:00
Nemzeti Dohányos
http://blog.hu/user/811134
Gyakorlatilag az összes pontban ugyan azt mondod el, egy hibás kiinduló adatból.<br />
<br />
Paks az áramtermelés 40%-át adja. A felhasználásnak csak 30 körülit. A bővítés pedig helyettesítés, ugyan VÁRHATÓAN lesz 5-10 év, amíg együtt termelnek. De ezek után az sem biztos, hogy az összes blokk üzemidejét meghosszabbítják.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21491222
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T07:07:00+01:00
2014-01-24T07:07:00+01:00
Január Herceg (2014)
http://blog.hu/user/846790
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21490994" class="reply_nick_766281" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21490994 );">@hobb</a>: A Lajos csak egy technikai bonyolító, ő őrzi a pénzeszsákokat. Az irányító a szolnoki klán, a Nyerges fivérek meg az Orbánné.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490994
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T01:09:19+01:00
2014-01-24T01:09:19+01:00
hobb
http://blog.hu/user/766281
Teljesen korrekt üzlet. Jól tette, hogy aláírta, mert a sok hülye csak vitatkozott volna évekig. Végre van egy tökös miniszterelnökünk. Meg a Lajosunk, az a zseni.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490945
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-24T00:45:23+01:00
2014-01-24T00:45:23+01:00
jogalany
http://blog.hu/user/32011
Az írás tendenciózusan atom energia ellenes?<br />
nem az, mert nem általánosságban ír, hanem csak a bővítés ellen. Így indokainak nagy része semmis, mert már minden kockázatával együtt van atomerőmű, II.-es tipus.<br />
Ami majd 5-6 év múlva épülni kezd az a legbiztonságosabb III.-as tipus.<br />
Az ezekből kikerülő fáradt "üzemanyag" a IV.-es típusban már felhasználhatóak lesznek.<br />
Most az egészet összemossák a Kijevi eseményekkel, szeretném emlékeztetőül, hogy Gyurcsány ráküldte a lovasrendőröket rohammal, kivont karddal a békésen gyalogló tömeg gyűlésről hazatérőkre. Ilyent az Ukrán elnök még nem tett. És nem hiszem, hogy Putyin is ilyenre utasítaná.<br />
Mire a Paksi 4 db régi tönkra megy addigra az új kettő db üzembe áll..<br />
Az atomerőmű kib fele költségen állít erő áramot a szenes, gázos, árhoz képest és 1/3 áron a zöld termelésű áramárhoz képest.<br />
Vagyis az atom jogosultsága megkérdőjelezhetetlen, elvégre Kina évente ad át egy atomerőművet, biztosan nem ok nélkül.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490622
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T23:31:53+01:00
2014-01-23T23:31:53+01:00
Normális
http://blog.hu/user/127431
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21490576" class="reply_nick_230599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21490576 );">@Egyallampolgar</a>: tudod, mi a "nem korrekt"??<br />
Maximum párszáz millió helyett 7 milliárdnyian lakni a Földet!<br />
Ha gondolod, kérjünk majd elnézést unokáinktól-dédunokáinktól, hogy éltünk, illetve egyáltalán megcsináltuk őket...
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490576
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T23:23:46+01:00
2014-01-23T23:23:46+01:00
Egyallampolgar
http://blog.hu/user/230599
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488720" class="reply_nick_424136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488720 );">@7tom</a>: <br />
Jaj de kedves megjegyzés :) Olyan nagyon nem lehet lezárni, mert 10 évente kell az egész tárolót ellenőrizni, időnként újabb adagokat kell vinni. <br />
10 000 év sok ám. Addigra egy tetszőleges földtani eseményben ropivá törhet a betont gödör és a gyilkos hulladék már ott van az ívóvízben. 10 000 éve Egyiptomban még homokvár sem volt. <br />
S eleve mennyire korrekt dolog ilyen örökséget hagyni a következő nemzedékekre?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490521
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T23:15:35+01:00
2014-01-23T23:15:35+01:00
Zakk (törölt)
http://blog.hu/user/703027
Volt egyeztetés<br />
Nem drága, sőt olcsóbb mint mással építeni.<br />
Van hatástanulmány, és van társadalmi támogatottság.<br />
Az hogy neked és barátaidnak, értsd, elv vagy párt társak..hhmmm így jártál.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490482
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T23:09:22+01:00
2014-01-23T23:09:22+01:00
A megvalósult amerikai ólom..
http://blog.hu/user/847402
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21489566" class="reply_nick_698477" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21489566 );">@Vizilabda</a>: Drágán? Épp ma hallottam, hogy az előző vezetés által erre a célra felvenni tervezett hitel (IMF, EBRD stb.) drágább lett volna, ráadásul résztulajdont kaptak volna a hitelezők. Egyébként a 10 milliárd az orosz állami hitelkeret meximuma.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490318
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:52:22+01:00
2014-01-23T22:52:22+01:00
Normális
http://blog.hu/user/127431
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21490020" class="reply_nick_472773" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21490020 );">@Gyűrött Papír</a>: Magyarország nem olyan gazdag, mint Németország, hogy merő lelkifurdalásból-agymosottságból energiapolitikai öngyilkosságot kövessen el.<br />
(a németek amellett, hogy több évtizede módszeresen halasztják ki saját fajtájukat, ráadásul azt is elhatározták, hogy Franciaország kezébe teszik le kényre-kedvre saját energiaellátásukat). Persze, ha az "atomáram" francia, úgy már jó a német zöldeknek...
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490020
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:21:15+01:00
2014-01-23T22:21:15+01:00
Gyűrött Papír
http://blog.hu/user/472773
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488720" class="reply_nick_424136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488720 );">@7tom</a>: Állítólag népszavazást szerettek volna, hiszen mégis csak atom. Kormányon már nem szeretnék. Én pl nem tudtam, hogy hétfőre lesz paksi bővítésünk.<br />
Azt igen, hogy ment korábban OV szabadságharcmegvédeni Brüsszelbe. Arról volt bejelentés dögivel.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21490010
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:20:55+01:00
2014-01-23T22:20:55+01:00
Piréz Atya
http://blog.hu/user/835012
....inkább egy Pershing a tanyámon, mint egy orosz az anyámon...1984
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489958
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:16:15+01:00
2014-01-23T22:16:15+01:00
Hannibal ante portas
http://blog.hu/user/826123
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21489566" class="reply_nick_698477" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21489566 );">@Vizilabda</a>: hol itt az alattom és mitől drága? Nézz körül a többi épülő (pl. Finnország, Roszatom, 6 Mrd €). <br />
Azután, érdemes egy kicsit észheztérni:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.origo.hu/itthon/20140122-a-paksi-atomeromu-bovitese-a-wikileaks-altal-kiszivarogtatott-amerikai-taviratokban.html">www.origo.hu/itthon/20140122-a-paksi-atomeromu-bovitese-a-wikileaks-altal-kiszivarogtatott-amerikai-taviratokban.html</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://magyarhirlap.hu/paks-alsagos-az-ellenzeki-tamadas">magyarhirlap.hu/paks-alsagos-az-ellenzeki-tamadas</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://mno.hu/ahirtvhirei/wikileaks-a-szocik-is-az-oroszokkal-bovitettek-volna-1206860/">mno.hu/ahirtvhirei/wikileaks-a-szocik-is-az-oroszokkal-bovitettek-volna-1206860/</a><br />
<br />
Akkor hát mire föl ez a hisztéria?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489893
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:10:52+01:00
2014-01-23T22:10:52+01:00
Gyűrött Papír
http://blog.hu/user/472773
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487781" class="reply_nick_805885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487781 );">@♔batyu♔</a>: "Paks bővítése kb. 15 éve van napirenden. Mire nem volt időd ezalatt?"<br />
<br />
Az, hogy 15 éve várok arra, hogy dugjak, nem jelenti azt, hogy amikor eljön a nagy pillanat tudni is fogom mit hogyan kell csinálnom. :)<br />
15 év alatt annyit változik világ, hogy csak na! (Ma például a ruszkik jöjjetek haza a jelszó.)
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489872
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:09:03+01:00
2014-01-23T22:09:03+01:00
Normális
http://blog.hu/user/127431
Victor András blogger: persze, hogy az ELTÉ-re járt.<br />
No comment :(
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489830
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T22:06:17+01:00
2014-01-23T22:06:17+01:00
Hannibal ante portas
http://blog.hu/user/826123
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487817" class="reply_nick_845189" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487817 );">@őrkutya2</a>: igen, csakhogy: ki adna erre hitelt, 30 évre?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489566
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T21:44:52+01:00
2014-01-23T21:44:52+01:00
Vizilabda
http://blog.hu/user/698477
Nem az a baj hogy atom meg orosz, hanem hogy alattomosan és drágán (csinálta). Na meg egy kissé megalomániás, az elmebeteg vezér elvtárs. Megkérdezett szakembereket? Vagy olyan nagy szakember, mint Kim Dzsongun, aki a vadászpilótát is kioktatja? A mindentudó és mindenható, az élő isten. Húsvétkor lesz -e büntike?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489352
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T21:24:11+01:00
2014-01-23T21:24:11+01:00
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !
http://blog.hu/user/715389
Csupán a kérdés az, hogy kell-e atom.<br />
<br />
Ha kell akkor az oroszok megkerülhetetlenek.<br />
Egyszer próbálták az oroszokat megkerülni egy Paksi szervíz kapcsán az erőmű létezése óta.<br />
Egy Francia-Német cég vállalta magára a feladatot, ami munkálatok meglehetősen nagy üzemzavart okoztak, amit aztán az oroszok hoztak helyre.<br />
Aztán ott van az urán, ami szintén nem megkerülhető.<br />
<br />
SZóval ha atom, akkor az oroszok megkerülhetetlenek, ezt minden 80IQ feletti ember vágja.<br />
<br />
Márpedig a többség (cirka 90%) szerint kell atom, hisz nem elhanyagolható az a 45%-nyi energia amit Paks termel nekünk kiszolgáltatttságilag.<br />
<br />
Szóval ez az oroszozás Paks kapcsán pusztán és kizárólag egy összellenzéki Bullshit.<br />
<br />
Ha nem lesz más fogás, akkor bukta.<br />
Már az ellenzéknek.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489269
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T21:14:43+01:00
2014-01-23T21:14:43+01:00
fülesboci
http://blog.hu/user/609229
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487917" class="reply_nick_778275" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487917 );">@zobod</a>: csak pénz nics rá-
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21489261
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T21:13:58+01:00
2014-01-23T21:13:58+01:00
fülesboci
http://blog.hu/user/609229
Mit mérlegelsz blogger , pénz nélkül? Kibaszásból rád biznám az ország energiaellátását
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488952
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:40:27+01:00
2014-01-23T20:40:27+01:00
A megvalósult amerikai ólom..
http://blog.hu/user/847402
Istenem, már megint ez a baromság. Azt még meg tudom érteni, hogy valaki a szerződés körülményeit firtatja. Bár ez is egy 2009 óta tartó folyamat betetőzése( Gyurcsány parlamenti beszéde paks kapacitásának kétszeresére növeléséről, az üggyel kapcsolatos népszavazás elvetése, Bajnai 2010 eleji tárgyalása az oroszokkal, a 2011-es energiastratégiában a paksi bővítés tervének parlament általi elfogadása).<br />
Mindegy most nem is ezzel akarok foglalkozni, de ÉRTSÉTEK MÁR MEG BARMOK, PAKSOT NEM LEHET KIVÁLTANI NAPELEMEKKEL MEG SZÉLKEREKEKKEL ha a jelenlegi fogyasztási szokásainkat vesszük alapul, ez egyszerűen hülyeség. Amikor az egyre növekvő háztartási igények mellett villamosenergia üzemű tömegközlekedést, és távközlési rendszereket kell fenntartani. Egyszerűen a jelenlegi fogyasztási rendszerünk a nukleáris energiatermelés következménye.Az egész zöld ideológia tarthatalanásga már abban is megmutatkozik hogy egyszerre favorizálja az elektromos autókat, és az erőművek leépítését.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488912
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:35:07+01:00
2014-01-23T20:35:07+01:00
J.László
http://blog.hu/user/673356
Persze. Az atomerőművek általában titokban, egyeztetés, előkészítés, hatástanulmány nélkül szoktak épülni. A kedves blogoló ebből persze kimaradt, aztán most itt hisztizik nekünk, mint egy kamaszlány.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488720
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:14:09+01:00
2014-01-23T20:14:09+01:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488654" class="reply_nick_230599" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488654 );">@Egyallampolgar</a>: Ez probléma, de kezelhető, a 10 ezer éves őrzést ne úgy képzeld, hogy biztonsági őrök ülnek a hulladék felett évezredekig, hanem kibányásznak egy lyukat a föld alatt, ahol elhelyezik a nem feldolgozható hulladékot, majd lezárják, és bebetonozzák.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488717
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:13:41+01:00
2014-01-23T20:13:41+01:00
Larry Silverstein
http://blog.hu/user/633417
'gyakorlatilag titokban, egyeztetés, előkészítés, hatástanulmány nélkül tette.'<br />
<br />
Ez külünüsen vicces, tekintve a 2009es parlamenti határozatot a témáról, ami előtt már jóval folytak az egyeztetések.<br />
<br />
Ezt az a 30 blogger, aki előtted szintén write only-ban megírta a leckét, szintén elfelejtette valahogy.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488690
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:10:50+01:00
2014-01-23T20:10:50+01:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488636" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488636 );">@Makkasz</a>: Tévedsz, nem sok föld van parlagon, másrészt ma is ebből állítjuk elő a megújuló energia nagy részét, elégetjük a mezőgazdasági hulladékot, de még az erdőket is.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488663
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:06:13+01:00
2014-01-23T20:06:13+01:00
űrszelvény (törölt)
http://blog.hu/user/844366
"Hanem a szakmai szempontok! Nem is az energetikai kérdések, hanem a fenntarthatóság és az ökologikus működés szempontjai."<br />
<br />
Már amennyiben szakmainak tekinthető egy olyan, nevezzük úgy... értekezés, amely figyelmen kívül hagyja azt a kicsit sem jelentéktelen tényt, hogy a jelenlegi és az új blokkok csak egy meghatározott ideig üzemelnek együtt, ezt követően a régi blokkokat leállítják. Mindeközben több, jelenleg még üzemelő hőerőmű is ki fog hullani a rendszerből.<br />
<br />
Ilyen durva csúsztatások után van értelme egyáltalán tovább olvasni?<br />
<br />
A többi meg csak egy szép (már-már szakmainak ható) szavakba öntött ömlengés a semmiről. Mindez megtoldva pár ad catedra megnyilatkozással és nem kevés olyan általánossággal, ami mindenki számára nyilvánvaló anélkül is, hogy erre külön bekezdést szentelne bárki is.<br />
<br />
Az olyan apró logikai gikszereken már fent sem akadok, hogy a posztoló aggódik a hőerőművekben dolgozó emberek munkahelyeiért, de ugyanakkor elsiklik afelett, hogy a Pakson élő emberek nagy részének az erőmű jelenti a megélhetést.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488654
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:05:27+01:00
2014-01-23T20:05:27+01:00
Egyallampolgar
http://blog.hu/user/230599
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488419" class="reply_nick_424136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488419 );">@7tom</a>: <br />
Az atomreaktor szemetével jelenleg nem lehet mit kezdeni. A középtávon lebomló hulladékokat Bátaapáti 10 000 évig kezdte meg őrizni. Az sok idő ám a technika világában.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488636
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:03:41+01:00
2014-01-23T20:03:41+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488580" class="reply_nick_424136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488580 );">@7tom</a>: Ennel joval tobb terulet (15%) van parlagon ma is.<br />
<br />
Nem szamoltam a kukoricaszarral, mezogazdasagi hulladekokkal, szerves hulladekokkal.<br />
<br />
Nem csak a jo, hanem marginalis (Buzanak, kukoricanak alkalmatlan) teruletek is jok biomassza termelesre.<br />
<br />
Hazank teruletenek 49%-a jo minosegu termofold. <br />
<br />
Sajat adottsagainak, lehetseges magyar hozzaadott erteket vagjuk sutba a kiszolgaltottsagert.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488633
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T20:03:31+01:00
2014-01-23T20:03:31+01:00
Egyallampolgar
http://blog.hu/user/230599
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488111" class="reply_nick_559041" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488111 );">@kamuregélő</a>: <br />
"Paks bővítése/cseréjét meg annyira nem a semmiből jött, hogy 2009-ben 330 igen szavazattal (10 tartózkodással és 6 ellenszavazattal) megszavazta a Parlament."<br />
<br />
Nem. Az országgyűlés "létesítésének előkészítését szolgáló tevékenység megkezdéséhez."<br />
<br />
Arról senki nem szavazott, hogy egy eladósodott állam, 30 év múlvára egy elavult technológiát titkos keretek között Putyinúnióval tovább görgessen.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488580
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:57:51+01:00
2014-01-23T19:57:51+01:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488480" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488480 );">@Makkasz</a>: No és mond a búza, vagy a kukorica helyett termelnél áramot a földeken, mert ugye az a 600 ezer hektár a másik oldalon kiesik. Az atomenergia könnyen eltárolható, és akkor nem kell egy KWh-t sem exportálnunk, hanem helyette import gázt válthatnánk ki, csak építeni kellene még SZET-eket is.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488480
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:45:54+01:00
2014-01-23T19:45:54+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
Mi a bajom nekem?<br />
<br />
Kedves Vezetonk titokban nagyszeru szerzodest kotott oroszokkal. A lenyege, hogy jovobeli magyar adofizetok penzebol megvalositjuk Europaba iranyulo orosz aramexportot.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://mihazank.wordpress.com/">mihazank.wordpress.com/</a><br />
<br />
Mit adunk mi? Mi a magyar hozzaadott ertek? Penzunket, teruletunket, viseljuk osszes negativ externaliat es kockazatot. Csereben oroszoknak fizetunk hitelkamatot, toluk vesszuk a technologiat es kesobb alapanyagot, futoelemeket.<br />
<br />
Mit adnak az oroszok? Technologiat verseny nelkul, 1000 mrd Ft megrendelest Kozgepnek, dusitott urant.<br />
<br />
Mi majd exportalunk tiszta es olcso aramot nyugatra, koltsegeket es kockazatokat viselve, Europa szvazifoldjekent.<br />
<br />
Azok, melyekhez hasonlot a meg a Fold nem hordott a hatan, eddig 6.700 mrd Ft ertekben vallaltak kotelezettseget gyermekeink terhere. 3.000 mrd Ft a nyom nelkul elkoltott nyugdijpenz, 3.700 mrd Ft atomeromu. A nepesseg pedig csokken es oregszik, egyre kevesebb megnyomoritottra jut egyre tobb teher. Orbanek es a tobbi oligarchacsalad reg nem lesz ebben erintett. A merhetetlen nyomort hagyjak maguk utan. Nezz ra szelid gyermekedre, o lesz aki visszafizeti az adossagot es eltartja a nyugdijasokat.<br />
<br />
A titokban szerzodott atomeromu egyetlen elonye az ujabb ellophato forras. Manyup megvolt, afa, megvan, EU penzek beterelve, de meg kell.<br />
<br />
Nezzuk meg mit old meg Paks bovites:<br />
<br />
Energiafuggetlenseg: nem, nincs uranunk.<br />
<br />
Olcso energia: nem, dragabb lesz mint valaha.<br />
<br />
Megujulo, fenntarthato: nem, nincs uranunk, dusitonk, a keszlet veges.<br />
<br />
Munkahelyek: 300<br />
<br />
Pozitiv kornyezeti hatas: nem, bar CO2 kibocsatas jelentektelen, ugyanakkor a szukseges Duna vizlepcsok termeszeti katasztrofaval fenyegetnek. Nincs olyan szakertoi csoport a vilagon, akik szerint, a kockazatokat, hulladekelhelyezest figyelembe veve azatomenergia kornyezetbarat lenne.<br />
<br />
Egy helyen lesz orszag elektromos energiatermelesenek 100%, nem szabalyozhato modon. Ingyenaramot adunk majd szomszedainknak adofizetoi penzbol dragan epitett eromuvunkbol. Miert ingyen? Mert szomszedos orszagok nem adjak majd fel sajat, akar dragabb kapacitasaikat, pont fuggetlenseguk biztositasara.<br />
<br />
Meghibasodik, nincs alapanyag, az orszag lekapcsolva. Katasztrofa eseten nem nagy terulet valik lakhatatlanna, hanem egy nemzet kapja meg az utolso dofest (Csernobil 150.000 km2-t erintett kozvetlenul).<br />
<br />
De nezzunk egy alternativat, a biomasszatermelest:<br />
<br />
Eves termes<br />
(ennek haromszorosa is elerheto) 14 t/ha<br />
Futoertek 4 MWh<br />
Futoertek<br />
hektaronkent 62 MW/ha<br />
Eromu hatasfok 45 %<br />
Hektaronkenti villamos<br />
energia 28 MW/ha<br />
Paks II tervezett kapacitas 3700 mrd Ft-ert 2200 MWh<br />
Paks II eves termelese 19272000 MWe/ev<br />
Szukseges terulet 687736 ha<br />
Szukseges terulet 6877 km2<br />
Szukseges terulet Magyarorszag osszeshez kepest 7.4 %<br />
Szukseges terulet Magyarorszag jo minosegu mezogazdasagi teruleteihez kepest 15 %<br />
A szukseges terulet tovabb csokkentheto a marginalis mezogazdasagi teruletek hasznalataval, ill. a hagyomanyos mezogazdasagi hulladekok (kukoricaszar, szalma, stb.) felhasznalasaval.<br />
<br />
Elonyei:<br />
<br />
Energiafuggetlenseg: igen, sajat orszagunkban, minden hozzaadott ertek a mienk.<br />
<br />
Megujulo, fenntarthato: igen, idok vegezeteig. Kornyezetbarat, szendioxid semleges.<br />
<br />
Munkahely: 30.000<br />
<br />
Nincs eladosodas, a projekt az igenyekhez igazodva, sok kisebb biomassza eromuvel valosul meg.<br />
<br />
A kis eromuvek altal termelt ho futesre hasznosithato, nem a Dunat futjuk vele (eromuvek ho-elektromos termeles aranya 55-45%).<br />
<br />
Nem kerul adofizetoi penzbe, nem gyermekeink fizetik meg. Nem kell kamatot sem fizetni.<br />
<br />
Helyi kezeleseben, helyi gazdak termelesebol, helyi munkaerovel, akar magan, akar reszben EU penzbol valosul meg.<br />
<br />
Hatranya: nincs politikusok es oligarchak altal ellophato hatalmas penzosszeg.<br />
<br />
Biztosan lehet ennel jobbat is.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488419
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:39:44+01:00
2014-01-23T19:39:44+01:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21488367" class="reply_nick_660717" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21488367 );">@vider</a>: A szélkerék nálunk kb. 20-25%-os kihasználtsággal működik, Paks 90%-al, ergo Paks kiváltásához minimum 7.2,de inkább 9GW szélerőmű kellene, és akkor még nincs megoldva az időnként előforduló 4-szeres túltermelés, és a szélcsendkor fellépő energiahiány problematikája.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488367
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:34:32+01:00
2014-01-23T19:34:32+01:00
vider
http://blog.hu/user/660717
Paks bővítésével nekem egyetlen gondom van, a szar kommunikáció.. és ez a kormány hatalmas buktája.. Teljesen logikus a bővítés, teljesen logikus h az oroszok. Már korábban leírták mások, hogy a közhiedelemmel ellntétben 10+ éve napirenden van és a parlament már évekkel ezelőtt megszavazta (magyarul: a nép felhatalmazta a mindenkori kormányt), hogy bővítsék.<br />
<br />
DE! Ezt nem úgy kellett volna bejelenteni, hogy Viktor hazatelefonál Putyin előszobájából, hogy bővítjük Paksot, tender nélkül, hitelből... Mert ebből a választó semmi mást nem ért, mint hogy ugyan azt csinálja Viktor Király mint elődjei..<br />
<br />
Egyébként a hiányzó hatástanulmányokról és konzultációról annyit, hogy kurvára nem hiányzik semmi.. és ha már a kedved szerző vette a bátorságot, hogy íre egy ilyen ál-szakértői cikket, legalább ennek nézett volna utána. <br />
<br />
Aki meg nekiáll itt panel nyílászárócserézni meg szélkerekezni, annak üzenem, hogy nem bonyolult utánaszámolni, hogy pontosan hány szélkerékkel lehet kiváltani egy atomerőművet.. Elárulom: egy átlag szélkerék magyarországon kb. 1 MW-ot tud, Paks jelenleg 2 GW-ot termel. Szóval várnám a válaszokat, hogy hová pakoljunk be 2000 db szélerőművet.. Vagy inkább napelem? Kb. 200x annyiba kerülne mint megépíteni az új Paksot és kb 10-ed annyi ideig termelne áramot.. Vízierőmű? Melyik sebesfolyású folyónkra? Ja, hogy nincs olyan.. Akkor barátaim marad a Széles Gabika energeiacellája..
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488190
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:17:09+01:00
2014-01-23T19:17:09+01:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487817" class="reply_nick_845189" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487817 );">@őrkutya2</a>: Nem a háztartások fogyasztják el a villamosenergia döntő többségét, így nem megoldás sem a spórolás, sem az időjárás függő energiatermelés, az atomenergia kiváltására, amit csak szén, vagy gáz képes helyettesíteni, gazdaságosan, ezt kell mérlegelni.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488141
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:12:49+01:00
2014-01-23T19:12:49+01:00
kamuregélő
http://blog.hu/user/559041
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487917" class="reply_nick_778275" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487917 );">@zobod</a>: Naja, csak kérdés, hogy mennyi CO2 kvótát kell majd hozzá venni...
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21488111
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T19:09:49+01:00
2014-01-23T19:09:49+01:00
kamuregélő
http://blog.hu/user/559041
Tipikus dezinformáló cikk hatásvadász képekkel és egyetlen egy téves gondolatból van levezetve (hogy Paks fogja adni az energiatermelés 80%-át). <br />
<br />
1. Nem bővítés, hanem a meglévők cseréje. 2032-2037 között szépen leállítják a meglévő négy blokkot, ezzel kiesik 2GW-nyi termelés a magyar gazdaságból. Ezt pótolná a két új blokk (illetve megtoldaná még majdnem egy meglévő reaktornyival. <br />
<br />
2-3-4. Innen kezdve már bukik a második érved. Másrészt ugyanúgy maradni fognak a meglévő erőművek (illetve, abból is 1-2 csereérett), arról nem is beszélve, hogy egy atomerőmű kizárólag alaperőműnek jó, csúcserőművi feladatokra továbbra is alkalmatlanok. (Erre legjobb a gázturbina, mert könnyen felpörgethető - mellesleg nemrég adtak át egy 400MW-s gázturbinás egységet itthon.) <br />
<br />
4. Egyébként oroszok viszik a kiégett rudakat vissza. (Miért van olyan érzésem, hogy idővel azok még valakinek nagyon sok pénzt fognak érni?)<br />
<br />
A képekre meg: a két hűtőtornyos képhez meg csak annyit fűznék hozzá, hogy roppant hatásvadász, ahogy ereszti ki magából a felhőket és szennyezi a környezetet...<br />
...vízgőzzel. Az persze, hogy olyat csak oda építenek, ahol nem tudják az erőművet valami nagyobb víz mellé rakni (legyen az akár foszilis, akár nukleáris), azt most hagyjuk.<br />
<br />
Paks bővítése/cseréjét meg annyira nem a semmiből jött, hogy 2009-ben 330 igen szavazattal (10 tartózkodással és 6 ellenszavazattal) megszavazta a Parlament.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21487917
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T18:48:32+01:00
2014-01-23T18:48:32+01:00
zobod
http://blog.hu/user/778275
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487817" class="reply_nick_845189" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487817 );">@őrkutya2</a>: a napkollektor és a szélkerék csak mellékes, azzal nem érdemes foglalkozni komolyan Magyarországon. Itt nem fognak London Array jellegű farmok épülni, mert nincs hova. <br />
<br />
Ami viszont kicsit engem elbizonytalanít most az atomprojekttel kapcsolatban, az a palagáz EU-s jövője. Ha engedélyezik a kitermelést, és a rendelkezésre álló technológiával kitermelhető gázmezők kiaknázása megkezdődik, az nagyon lenyomja a gáz árát, és akkor tényleg nem biztos, hogy ennyire sürgősen neki kell állni a paksi bővítésnek.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21487891
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T18:43:57+01:00
2014-01-23T18:43:57+01:00
ember100
http://blog.hu/user/197553
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487781" class="reply_nick_805885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487781 );">@♔batyu♔</a>: <br />
Helló !<br />
Ja ezért rohant ki a Népünk Dicső Vezérlő Csillaga Aki Elhozza az Elektromot , ki Putyinhoz suba alatt megkötni egy ekkora szerződést !<br />
Már megint nem vetted be a gyógyszered ? :)
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21487817
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T18:35:08+01:00
2014-01-23T18:35:08+01:00
őrkutya2
http://blog.hu/user/845189
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia?fullcommentlist=1#c21487781" class="reply_nick_805885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21487781 );">@♔batyu♔</a>: <br />
<br />
ne ködösíts. A kormányzatnak (és nem nekünk) nem volt ideje felmérést készíteni, pl. arról, hogy ha a most elköltendő hitelnek a feléből megpakolják az összes magyar lakóház tetejét kollektorral és kicserélik a nyílászáróit, mekkora megmaradó energiaigény várható. A Századvég Gazdaságkutató szerint valószínűsíthető a 60%, ezt kellett volna verifikálni először.
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/23/victor_andras_paksi_okologia/full_commentlist/1#c21487781
Válasz erre: Victor András – PAKSI ÖKOLÓGIA
2014-01-23T18:30:47+01:00
2014-01-23T18:30:47+01:00
♔batyu♔
http://blog.hu/user/805885
Paks bővítése kb. 15 éve van napirenden. Mire nem volt időd ezalatt?
https://ligetmuhely.blog.hu/2014/01/12/birtalan_ferenc_a_harmadik/full_commentlist/1#c21425093
Válasz erre: Birtalan Ferenc – A HARMADIK
2014-01-15T10:14:46+01:00
2014-01-15T10:14:46+01:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Jó írás!
https://ligetmuhely.blog.hu/2012/12/28/kotasz_zoltan_az_orakulum_emlekezik/full_commentlist/1#c21346894
Válasz erre: Kállay Kotász Zoltán – AZ ORÁKULUM EMLÉKEZIK
2014-01-04T15:23:52+01:00
2014-01-04T15:23:52+01:00
Kállay Kotász Zoltán
http://blog.hu/user/535895
Fájó szívvel írom le, hogy a fenti történet főszereplője, Tibi bácsi (Katona Tibor, született 1930. június 3.) ma délelőtt elhunyt.<br />
<br />
"Álmodtam-é csak, vagy most álmodom,<br />
És átalán több-é, mint álom, a lét?"<br />
(Madách)
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/11/24/e-konyv_szilagyi_akos_a_vagy_titoktalan_targya/full_commentlist/1#c21102667
Válasz erre: e-könyv | Szilágyi Ákos – A VÁGY TITOKTALAN TÁRGYA
2013-11-25T12:05:18+01:00
2013-11-25T12:05:18+01:00
Ács József
http://blog.hu/user/523999
Remek! Az egyik kedvenc Liget-könyvem!
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/11/11/palyazat_liget-kiadvanyok_eredmenyhirdetes/full_commentlist/1#c21027986
Válasz erre: pályázat | LIGET-KIADVÁNYOK | eredményhirdetés
2013-11-15T18:11:38+01:00
2013-11-15T18:11:38+01:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Példaértékű kezdeményezés! Én is ajánlottam a pályázatot a városi könyvtárban, de olyan furcsán néztek rám...
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/10/30/horgas_bela_nem_semmi_mesek_984/full_commentlist/1#c20932205
Válasz erre: Horgas Béla – NEM SEMMI MESÉK [5]
2013-11-01T06:24:18+01:00
2013-11-01T06:24:18+01:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Kedves Béla, erre ritkán téved teve (ama, „tűfoki” toporgó teve pláne), de cinege sem nagyon… kivétel ez, a szöveg párkányán kocogtató – igen, bíztatja, hogy csak így tovább, írja, míg bírja, hívja ide az összes hangzót, hadd csipegessünk! <br />
<br />
IGEN: „a tűmászás komoly dolog”<br />
<br />
a nap vakít most tű fokán<br />
átbújva szembe néz<br />
hány éve már hogy nem evett<br />
a diéta nehéz<br />
<br />
szirmok röpte tücskök álma<br />
lombokon suttogás<br />
zörgő ágak kardjai közt<br />
ez itt egy új dobás<br />
<br />
a télre néző ablakon<br />
hófehér függönyök<br />
kihajolni (így?) veszélyes<br />
míg itt könyökölök<br />
<br />
a párkányon egy cinege<br />
mezítlábas rokon<br />
próbálkozik – de átjut-e<br />
ha nem központozom<br />
<br />
Búth Emília
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/10/20/testet_olt_hallod-e_te_szelidecske/full_commentlist/1#c20854774
Válasz erre: Testet ölt | HALLOD-E, TE SZELÍDECSKE
2013-10-20T21:02:59+02:00
2013-10-20T21:02:59+02:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Igen, ezek gyönyörű szimbólumok, amikkel tele van a magyar népművészet, és ezen belül a népköltészet!<br />
K.Zs.
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/10/09/jonas_tamas_negyutemu_fekvotamasz/full_commentlist/1#c20798440
Válasz erre: Jónás Tamás – NÉGYÜTEMŰ FEKVŐTÁMASZ
2013-10-12T10:42:17+02:00
2013-10-12T10:42:17+02:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Boldogság? Mi az?<br />
Labdázhatnánk vele. Már, ha volna.<br />
Ha nem volna olyan könnyű.<br />
Ha nem volna olyan nehéz.<br />
Ha nem volna olyan ravasz.<br />
Közhely-lyuggatta semmi, s ellenkezőleg,<br />
éppenhogy minden;<br />
mikor ablakodon benéz<br />
a reggel (vagy a délután) <br />
s megpendít bent egy húrt.<br />
Búth Emília
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/10/02/buth_emilia_oszi_sorok/full_commentlist/1#c20728197
Válasz erre: Búth Emília – ŐSZI SOROK
2013-10-03T17:42:33+02:00
2013-10-03T17:42:33+02:00
SüssfelNap!
http://blog.hu/user/820430
Köszönjük Emília, ez nagyon szép!<br />
K. Zsuzsa
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/09/08/horgas_bela_nem_semmi_mesek_124/full_commentlist/1#c20583259
Válasz erre: Horgas Béla – NEM SEMMI MESÉK [3]
2013-09-11T17:13:13+02:00
2013-09-11T17:13:13+02:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Csodálattal olvasom újra és újra hangosan a Nem semmi mesék-et. Bámulatos ahogyan a költő felruházza, megszemélyesíti, illetve megszólítja az ABC soron következő betűjét, ahogyan szomorkás humorral sorról-sorra beleszövi gondolatait, érzéseit.<br />
Elképzelem milyen nagyszerű lesz a végén egybefüggően felolvasni e nem mindennapi ritmikus művet, így hát várom a folytatást!<br />
K.Juli
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/08/21/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_749/full_commentlist/1#c20454566
Válasz erre: Jámborné Balog Tünde – ÚJABB KÓRODAI LEVELEK [5]
2013-08-23T11:05:19+02:00
2013-08-23T11:05:19+02:00
Szilvi Bakos
http://blog.hu/user/812872
Úristen,úristen úristen!!!!!!!!!!!!!!!Nagyon szépen köszönöm a könyvet Tünde néni!!!!!Ma érkezett meg a postával,azonnal neki is látok elolvasni.Nagyon nagy örömet szerzett vele nekem.KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!!!!!!
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/07/31/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_966/full_commentlist/1#c20450012
Válasz erre: Jámborné Balog Tünde – ÚJABB KÓRODAI LEVELEK [3]
2013-08-22T15:19:02+02:00
2013-08-22T15:19:02+02:00
Szilvi Bakos
http://blog.hu/user/812872
<a href="http://ligetmuhely.blog.hu/2013/07/31/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_966?fullcommentlist=1#c20388874" class="reply_nick_521401" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20388874 );">@Ligetlakó</a>: Köszönöm Tünde néni a köszönetet,részemről az öröm ,természetesen nem felejtettem el és azóta is szeretettel figyelem ,olvasom sorait.Miután haza jöttem az megkerestem a blogját.Emlékeztem rá,hogy hagyma levélként említette meg írását.Így elég volt beírni a keresőbe a nevét és egyből kiadta többek között ezt is.Búvárkodtam,kíváncsiskodtam kicsit és mindent elolvastam magáról kedves Nénje :-)!!Időnként vissza -vissza kukucskálok és várom újabb kórodai történetét.Remélem jól van minden jót magának.
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/08/21/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_749/full_commentlist/1#c20449899
Válasz erre: Jámborné Balog Tünde – ÚJABB KÓRODAI LEVELEK [5]
2013-08-22T15:06:35+02:00
2013-08-22T15:06:35+02:00
Szilvi Bakos
http://blog.hu/user/812872
Köszönöm Tünde néni ennek a történetnek a megírását.Már nagyon vártam,mindig figyeltem mikor jelenik meg itt!puszi ,jó egészséget Szilvia
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/07/31/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_966/full_commentlist/1#c20388874
Válasz erre: Jámborné Balog Tünde – ÚJABB KÓRODAI LEVELEK [3]
2013-08-12T13:39:33+02:00
2013-08-12T13:39:33+02:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Kedves Szilvi,<br />
Köszönöm az igazolást Nevenincs Madár létezéséről, bár az író hazudhat is, csak rajt ne fogják, ahogy Arany János tanácsolta. Örülök, hogy jelt adott magáról. Szeretettel gondolok azóta is legszívderítőbb kórodai szobatársamra, most már szerencsére itthonról. <br />
Egészséget, boldogságot és sok jó olvasmányt kíván: <br />
édes Nénje
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/08/07/z_karvalics_laszlo_rozsdarazs/full_commentlist/1#c20378852
Válasz erre: Z. Karvalics László – ROZSDARÁZS
2013-08-10T16:06:04+02:00
2013-08-10T16:06:04+02:00
Kovács János 18
http://blog.hu/user/741670
Meg aztán ott volt az is, hogy <br />
<br />
"a Föld fogsarkából kidőlni semmik vagyunk..."<br />
<br />
Nagyon sokáig meg voltam arról győződve, hogy a "fogsarok" az börtönt, fogdát jelent művészi nyelvezettel, és hogy mi majd a fogsarokból kidőlünk, vagyis majd kiszabadulunk, ám egyelőre még semmik vagyunk ehhez...
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/08/07/z_karvalics_laszlo_rozsdarazs/full_commentlist/1#c20378831
Válasz erre: Z. Karvalics László – ROZSDARÁZS
2013-08-10T16:03:01+02:00
2013-08-10T16:03:01+02:00
Kovács János 18
http://blog.hu/user/741670
Gyerekkoromban sokat hallottam olyan szóegyütteseket, hogy aszongya:<br />
"ki-be járkál"<br />
"össze-vissza beszél"<br />
stb.<br />
<br />
ígyhát amikor a a rádióban - akkoriban gyakran - bemondták, hogy:<br />
"kisz-kösz ponti bizottsága",<br />
<br />
teljesen meg voltam róla győződve, hogy ez jelent valamit a felnőttek nyelvén, csak én MÉG nem értem. Mert hát a "bizottság", az sok ember együtt csinál valamit és azért "bizottsága",mert "őfelsége", meg "őnagysága". A "ponti", az meg ott van a helyén. A "kösz" meg a köszönöm rövidítése...
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/07/31/jamborne_balog_tunde_ujabb_korodai_levelek_966/full_commentlist/1#c20368417
Válasz erre: Jámborné Balog Tünde – ÚJABB KÓRODAI LEVELEK [3]
2013-08-08T18:56:59+02:00
2013-08-08T18:56:59+02:00
Szilvi Bakos
http://blog.hu/user/812872
Nevenincs madár pedig létezik, én is láttam annak a bizonyos klinikának kertjében ahol a Tünde nénivel együtt élveztük egykori kastélyból lett gyógyintézet vendégszeretetét.Emlékszem mennyire izgatta a madár neve és fajtájának eredete ,de nem derült ki a kis pajtásunk ki féle mi féle.
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/06/18/z_karvalics_laszlo_elviis_el_a_madarak_repulnek/full_commentlist/1#c20043806
Válasz erre: Z. Karvalics László – ELVIS ÉL, A MADARAK REPÜLNEK
2013-06-18T15:40:28+02:00
2013-06-18T15:40:28+02:00
Ligetlakó
http://blog.hu/user/521401
Horgas Béla<br />
EPISZTOLA Elvis rock and roll-járgányából<br />
Z. Karvalics Lászlónak<br />
<br />
Laci,<br />
alkalmi mentorként,<br />
de inkább blogos társként próbálom folytatni<br />
álmodban megkezdett akciómat, hátha sikerül<br />
ezzel is örömöt okoznom a társaságnak (meg<br />
magamnak) – igazíts ki, ha nem vagyok elég pontos,<br />
hiszen a te álmodban történt az eset, a felbujtó te vagy;<br />
<br />
versed meghat, zavarba is ejt, ahogy Tarkovszkij<br />
kamerájával magyaráztatsz és Elvis kocsijába ültetsz;<br />
az első kérdésed meg is rebbent, olyan létvégesen<br />
hangzik eltűnésem, hogy miért és hova kellett mennem,<br />
mintha jóslat volna; de most hagyom, és a világ-<br />
látványosságok rétegződésére térek – ezzel aztán telibe<br />
találtál, az „ázott papírfecnivel” különösen,<br />
s nyomban toalettpapírra festett képzésjátékaimra <br />
vonatkoztattam, mert tapasztalom (az irányított véletlen <br />
módszerével, lavírozott ecoline-nal és hipóval készített<br />
lapocskák keletkezésekor) a látvány három rétegét,<br />
de ez persze nem egészen az, amiről álmodban szó esett,<br />
mégsem illetlenül, ihlettelenül húzom ide a pillanatot,<br />
mikor papírfecnim vasalása s ragasztása közben<br />
fölfedeztem, hogy a képhordozó papír, háromrétegű<br />
lévén, az antropomorf mázolásokat egyre absztraktabb<br />
változatban mutatja, a hátoldala pedig megfordítja,<br />
s a mögöttesség boldogító játékaként keletkezett képek<br />
leheletnyi „vastagsága” olyan, mintha a levegőre<br />
festettem volna, nem is képzeletben, de valóban,<br />
s ez számomra hasonló a neonszínű plüsskormány<br />
tekergetéséhez: éljen Elvis, és repüljenek a madarak!
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/05/15/horgas_bela_elohang_hibiszkusszal/full_commentlist/1#c19799725
Válasz erre: Horgas Béla – ELŐHANG, HIBISZKUSSZAL
2013-05-19T18:20:42+02:00
2013-05-19T18:20:42+02:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Reméltem azt a "kényszert",amely a festésre és versírásra ösztönzi - örömmel olvastam. <br />
Bízom abban, hogy "a fájás és félés" ellenére is<br />
folytatja ezt a "kényszert",amely az életeleme...<br />
K.Juli
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/04/24/horgas_bela_hovatovabb/full_commentlist/1#c19628782
Válasz erre: Horgas Béla – HOVATOVÁBB
2013-04-29T11:43:36+02:00
2013-04-29T11:43:36+02:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Örülök az újabb festett kőnek,szeretek elidőzni, <br />
nézni a formát,a ráfestett ábrákat és mindig elcsodálkozom mennyi mindent bele lehet látni. <br />
Ám hiába torz a forma, ennek ellenpontja a kő jobb <br />
oldalán élesen kirajzolódó emberprofil,amint egyenes fővel tekint előre.A finoman kirajzolódó <br />
orr,a száj és az áll íve valamiféle szilárdságot mutat,<br />
amit nem zavarhat meg a fekete holló sem,aki a <br />
kő bal alsó részén némán lesi... <br />
Ha nem is lett kifejezetten vidám e költői levél , a játékos derűje és az üzenete meg van, s ez a <br />
fontos!
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/04/16/kallay-kotasz_zoltan_merengesek_egy_keptelensegen/full_commentlist/1#c19622901
Válasz erre: Kállay-Kotász Zoltán – MERENGÉSEK EGY KÉPTELENSÉGEN
2013-04-28T13:03:41+02:00
2013-04-28T13:03:41+02:00
Kállay Kotász Zoltán
http://blog.hu/user/535895
Tesláról és felfedezéseiről:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=FgSRAQrLkJM&feature=related">www.youtube.com/watch?v=FgSRAQrLkJM&feature=related</a>
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/03/03/e-konyv_horgas_bela_a_veletlen_kedvezmenyezettje/full_commentlist/1#c19394152
Válasz erre: e-könyv | Horgas Béla – A VÉLETLEN KEDVEZMÉNYEZETTJE
2013-03-28T16:48:47+01:00
2013-03-28T16:48:47+01:00
K.Juli
http://blog.hu/user/780415
Mostanában különösen sokat jelentenek nekem Horgas Béla versei és a Véletlen kedvezményezettje<br />
című kötet,amelyet a festményei gazdagítanak, nagyszerű! Ami annyira vonz a költészetében az <br />
elsősorban az őszintesége a kitárulkozó, vívódó<br />
gyötrődéseivel. Különleges humorral és iróniával <br />
rendelkezik, s ez a képein is tükröződik,ugyanakkor<br />
mély jelentéssel bírnak.(Trupp:1,2,3. Kérelem rajzoltjaimhoz, Meddőhányó stb.) <br />
Tetszik, hogy közvetlenül szól az olvasóhoz, ahogy bevonja őt az adott témával kapcsolatban.<br />
Pl. a Mondatot című vers a képpel számomra a <br />
káoszt jelenti,de van egy bagoly szerű madár a <br />
festmény bal oldalának középső részén, aki <br />
türelmesen szemléli ezt a zűrzavart, s ez pozitív<br />
üzenet. Ami még fontos, a játékossága amellyel széppé,bensőségessé teszi a ritmikus sorokat,a<br />
képeket.(Tangó,Rá,alá,fölé)<br />
Ha lándzsáim kvartettje, - komoly társadalmi kritika gunyoros humorral,ezáltal még jobban <br />
fölerősödik az üzenet. A (Ráadás) azért is szép,mert csodás egyszerűséggel vall a hit és a<br />
remény fontosságáról.<br />
Még annyit,hogy nagyon megfogott az Újrakapart<br />
vers festménye.Egy számomra igen kedves gyerekkori könyv borítójára emlékeztet.<br />
Ránézésre indával,különböző vad-növényzettel<br />
bevont rejtett kapu,de lényegesen több van benne...<br />
Kommentemet szándékosan zárom az E - dedikáció-val, CSODÁLATOS! Csupa ritmus és kép,és az a szeretet, ahogyan útjára bocsájtja,<br />
azaz az olvasónak ajánlja művét, nem mindennapi!!!<br />
K.Juli
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/02/04/konok_peter_idillia_vacog/full_commentlist/1#c19305820
Válasz erre: Konok Péter – IDILLIA VACOG
2013-03-19T02:46:17+01:00
2013-03-19T02:46:17+01:00
jenzen
http://blog.hu/user/720220
A képeken,<br />
melyik konok péter..?
https://ligetmuhely.blog.hu/2013/02/04/konok_peter_idillia_vacog/full_commentlist/1#c19305818
Válasz erre: Konok Péter – IDILLIA VACOG
2013-03-19T02:45:09+01:00
2013-03-19T02:45:09+01:00
jenzen
http://blog.hu/user/720220
Basszus,<br />
már ketten figyeltünk konok péterre..!<br />
<br />
Mondjuk szerintem,<br />
simán lehet rá nem figyelni..!<br />
<br />
könnyedén..
https://ligetmuhely.blog.hu/2012/11/14/konok_peter_mikor_idilliaban_az_allam_kezdte_komolyan_venni_azt_a_kurva_idot/full_commentlist/1#c19201551
Válasz erre: Konok Péter – MIKOR IDILLIÁBAN AZ ÁLLAM KEZDTE KOMOLYAN VENNI (azt a kurva) IDŐT
2013-03-06T19:46:03+01:00
2013-03-06T19:46:03+01:00
törökmonika
http://blog.hu/user/544093
utólagos engedelmeddel:<br />
<a rel="nofollow" href="http://huppa.hu/blog.php?azon=1572&kat=belpol">huppa.hu/blog.php?azon=1572&kat=belpol</a>